Nie wiem, czy zauważyliście, ale w aktualizacjach Menadżera Serwisu często pojawia się wątek przewodni. Tak jest i tym razem. Stworzyliśmy grupę funkcji, która przyda się wszystkim, którzy używają nasz program do serwisu. Wątkiem przewodnim jest kontrahent: klient, dostawca, wykonawca. Każdy z kim utrzymujemy relacje biznesowe. A zaczęło się od pana Marka... Pan Marek z Warszawy ma wielu klientów indywidualnych. Psu na budę zatem jego firmie pobieranie danych z GUS. Pan Marek poprosił o rozwiązanie. Kilku użytkowników wcześniej pytało o wyszukiwanie po kodzie pocztowym. Powstał więc w naszych głowach taki plan, żeby nasz program do serwisu pozwalał wyszukiwać klienta po dowolnych danych. I generować zestawienia wedle różnych wytycznych. Chcemy w ten sposób ułatwić pracę wszystkim serwisom, dla których Jan Kowalski to główny klient. Ale nie tylko, bo raportowanie po gminie, czy powiecie, a nawet ulicy, przyda się choćby działom handlowym. Będzie łatwiej i o wiele więcej możliwości. Dla wszystkich. Co zatem nowego wprowadziliśmy w naszym programie do serwisu? Program do serwisu wyszuka po kodzie pocztowym i uzupełni dane adresowe
  • Wstawianie danych na podstawie kodów pocztowych, czyli podajesz kod, a miejscowość, gmina, powiat czy województwo wstawiają się same. W przypadku dużych miast jak Warszawa, Gdańsk, Kraków itp., jeżeli kody pocztowe określają ulicę, program uzupełni również adres, gdy pole jest puste. Jeśli klient nie zna kodu pocztowego, funkcja działa również w druga stronę, czyli możesz go znaleźć na podstawie nazwy miejscowości i adresu. Aby funkcja działała musisz pobrać bazę kodów pocztowych z naszego serwera, co jest bardzo proste. Menu Katalogi / Kody pocztowe → Importuj kody.
  • W danych kontrahenta można uzupełnić dodatkowe dane jak gmina, powiat, województwo. Dane te uzupełnią się same, jeśli skorzystasz z wyszukiwarki GUS, lub podając poprawny kod pocztowy. Dane te możesz zbiorowo uzupełnić w danych Twoich kontrahentów na podstawie kodu pocztowego w Menu Katalogi / Kody pocztowe → Dopasuj wg kodu. Dane te pozwolą na szybkie grupowanie klientów wg powyższych kryteriów.
Określenie rodzaju kontrahenta
  • Każdego kontrahenta możesz określić nie tylko jako odbiorca / dostawca, ale np. Zakład produkcyjny, Szkoła podstawowa, Urząd gminy, czy w inny dowolny sposób, który przyjdzie ci do głowy. Określenie rodzaju kontrahenta jest definiowalne, i możesz tworzyć ich dowolna ilość. Ta definicja pozwoli ci na grupowanie klientów np. w celach marketingowych.
  • W tabeli kontrahentów dodano filtrowanie wg powyższych nowych funkcji. Zatem możesz wyświetlić interesujący cię rodzaj klientów, albo tylko z wybranego województwa, powiatu, gminy czy miejscowości.
Ułatwienia dla księgowości w programie do serwisu
  • W tabeli faktur pojawiła się dodatkowa kolumna, która może zawierać literkę „T”. Oznaczać to będzie, że faktura została wysłana do kontrahenta w wiadomości e-mail prosto z programu.
  • Zreorganizowaliśmy główne menu w programie Fakturka, a przy okazji przybyło kilka dodatkowych funkcji, które były dostępne w MS Multi. Głównym powodem tego posunięcia było ujednolicenie nazewnictwa w naszych programach, a jednocześnie prostsze i bardziej zrozumiałe opisywanie funkcji w naszych treściach.
  • Możliwość eksportu danych sprzedażowych w formacie EDI++, który pozwala na importowanie ich w systemach księgowych wykorzystujących ten format wejściowy. Funkcja ułatwi i przyspieszy pracę księgowości, a w przypadku korzystania z biura rachunkowego pozwoli na negocjacje stawki za obsługę. Format wykorzystywany jest np. przez programy firmy Insert. Funkcja jest dodatkowo płatna jednorazowo.
Dziękujemy za przesłane uwagi i czekamy na kolejne. Koniecznie pobierzcie aktualizację. A my kończymy przygotowywanie poradnika dla naszych kontrahentów. Przynajmniej zacnej grupy spośród nich – użytkowników. Dowiecie się z niego jak i do czego wykorzystywać bazę kontrahentów. Chcemy, żeby nasz program do serwisu wspierał was w pracy coraz mocniej.